Night of the Nerds

  • Initiatiefnemer: Stichting Future Bites
  • Datum toekenning: 19 mei 2016
  • Financieringsvorm: Subsidie
  • Investering: € 30.000
  • Totale begroting: € 122.500
  • Locatie: Klokgebouw Eindhoven
  • Link: nightofthenerds.com

Een indrukwekkend arsenaal aan samenwerkingspartners

Het event Night of the Nerds wordt georganiseerd in samenwerking met een groot aantal (en een aantal grote) samenwerkingspartners, waaronder Brabant C. Financiering voor het ontwikkelproject geeft de organisatie de mogelijkheid om op te schalen en een verkenning te doen buiten de regio Brainport. Niet alleen het vergroten van draagvlak bij de (potentiële) samenwerkingspartners staat centraal, er wordt duidelijk gefocust op een verdieping in de artistieke koers van het evenement door bijvoorbeeld de kansen op gebied van mode/smart textiles verder uit te bouwen en de zichtbaarheid van creatieve en excellente kunst/tech producten richting het bedrijfsleven te versterken.

Tijdens Night of the Nerds worden jongeren ondergedompeld in de allernieuwste technologie, digitale ontwikkelingen en creatieve toepassingen. Op Night of the Nerds ontmoeten jongeren the brightest minds in technology and creativity: game changers en jonge helden, zoals talenten van innovatieve technologiebedrijven, veelbelovende studenten van technische- en creatieve opleidingen en getalenteerde makers uit de creatieve industrie en e-cultuur. Zij staan garant voor een inspirerend en feestelijk programma met robots, virtual reality, gaming, 3d-printen, augmented reality, Internet of Things, sensortechnologie, sound design, coding, interactieve installaties, nanotechnologie, beroepen van de toekomst en nog heel veel meer.

Het programma bestaat uit meer dan 55 experiences, clinics, shows, techtalks en een testlab. Voor VO en MBO opleidingen is er een middagprogramma met aandacht voor meer educatieve activiteiten.

Night of the Nerds is een project van stichting FutureBites, onderdeel van de VO dag van de Dutch Technology Week en wordt mede mogelijk gemaakt door ASML, VDL, Fontys, Ministerie van Defensie, Bosch, PP Personeelsdiensten en Brabant C.

Doelgroep: Jongeren van 14 – 19 jaar