Wij zoeken versterking: Aanvragen en Fondsbeheer Brabant C

NSFF 2025

Beeld: NSFF

Brabant C is een ondernemend publiek-privaat cultuurfonds. We ondersteunen impactvolle cultuurprojecten met publiek-private middelen en stimuleren netwerken en partnerships. Wij bouwen daarbij voort op de kracht die we de afgelopen 10 jaar hebben ontwikkeld. Brabant C beheert verschillende fondsen en financieringsregelingen zoals de regeling ASML x Brabant C en het Leisure Ontwikkelfonds Brabant en ontwikkelt nieuwe (publiek private) financieringsregelingen voor cultuur.

Ons fonds heeft de komende tijd versterking nodig. Daarom zijn wij (in eerste instantie voor de periode van 6 maanden) op korte termijn op zoek naar een freelance medewerker aanvragen en fondsbeheer (16 – 20 uur per week)

Wat houdt de opdracht in?

  • Als Medewerker Aanvragen ben je verantwoordelijk voor een zorgvuldig en transparant aanvraagproces binnen onze financieringsregelingen. Je adviseert inhoudelijk over aanvragen en zorgt voor een soepel verloop van het gehele proces: van aanvraag en inhoudelijke beoordeling tot de verantwoording aan het einde van een project. Daarbij fungeer je als aanspreekpunt voor aanvragers en bewaak je de kwaliteit van het beoordelingsproces;
  • Het begeleiden en coördineren van het adviesproces binnen de verschillende financieringsregelingen, evenals het managen, beoordelen en monitoren van het aanvraagtraject;
  • Het controleren en duiden van aanvragen in relatie tot de geldende regelingen en het adviseren van de adviescommissie. Dit omvat het opstellen van adviezen en besluiten, evenals het opstellen van uitvoeringsovereenkomsten;
  • De voorbereiding van vergaderingen van de impactcommissie en het onderhouden van de communicatie met zowel aanvragers als commissieleden;
  • Het monitoren van de voortgang, het beoordelen van tussentijdse rapportages van lopende projecten en het adviseren over bevoorschotting;
  • Het adviseren over de definitieve vaststelling van bijdragen op basis van de eindrapportage van de aanvrager, evenals het voeren van overleg met projecthouders over het aanvraag- en vaststellingsproces;
  • Het monitoren en uitvoeren van impactonderzoeken via het impactdashboard, in samenwerking met onze externe partner en de fondscoördinator.

Wij zoeken:

  • Een analytisch en communicatief sterke professional met goed ontwikkelde adviesvaardigheden en het vermogen om helder te communiceren, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Een proactieve, flexibele en resultaatgerichte instelling met oog voor detail;
  • Het vermogen om complexe dossiers gestructureerd te analyseren en te vertalen naar concrete adviezen;
  • Een professional met ervaring in het verstrekken van financieringen en/of subsidies of met het werken voor een fonds.

Wil jij ons fonds op korte termijn als zzp’er komen versterken? Stuur jouw motivatie dan naar info@brabantc.nl. Voor vragen kan je contact opnemen met fondscoördinator Suzanne van der Graaf via svandergraaf@brabantc.nl.